29.11.10

Journey to Langkawi



1st Day

Hari pertama sampai di Langkawi. Mase dekat jeti Kuala Perlis orang semua bersesak nak naik feri. Sampai je dekat jeti Kuah aku tengok suasana tenang je. Tapi ramai orang juga dekat shopping area. Yela,tau la semua barang duty free. Mak dengan abah aku sibuk nak berjalan dekat jeti Kuah, termasuk la dengan adik-adik aku, nenek aku tak terkecuali. Makan dekay jeti tu sumpah mahal gila. Makan nasi letak ayam satu dengan air RM8.50. Gila wei. Pukul 2 aku pun naik la teksi menuju ke Berjaya Beach Resort. Kena la bayar RM40. 45 minit perjalanan dari jeti sampai resort. Jalan dia sumpah aku pening.

Sampai je aku dekat Berjaya Resort aku tengok cantik betul tempat ni. Luas dan menarik. Aku pun terus la lapor diri dekat office. Dah settle semua aku pun naik la shuttle yang disediakan untuk pekerja untuk balik ke hostel. Untung la satu bilik 2 orang je. Takde la sesak sangat dalam bilik. Roommate ok. Aku tak sangka betul. Masuk je dalam bilik,aku tengok ade TV,peti sejuk,dvd player sekali dengan speaker besar. Gempak gak mamat ni.

Sekarang masa untuk rehat. Esok orang dekat office tu suruh aku datang pukul 9. Boleh kot aku bangun pagi,hahahaha. Ok la,penat gila ni. Bye !

No comments:

Post a Comment